Lars mulder

Lars mulder

Waar moet een goed online marketing bureau aan voldoen?

Inhoudsopgave

Wellicht ben je op zoek naar een online marketing bureau of werk je momenteel al samen met één. Je wilt namelijk online groei realiseren. Wij horen vaak in ons vakgebied of van klanten; wat onderscheidt jullie en waar moet een goed online marketing bureau aan voldoen? Uiteraard is dit een volstrekt logische vraag, want wees nou eerlijk, voordat we een product of dienst afnemen, wil men eerst alles goed met elkaar vergelijken en uitzoeken. 

Ik neem je mee om te achterhalen hoe je kunt zien welk online marketing bureau een goede match is. Naar mijn mening moet een goed online marketing bureau aan de volgende punten voldoen. Een online marketing bureau:

  • denkt met je mee;
  • is transparant;
  • heeft aantoonbare ervaring;
  • is altijd up-to-date;
  • stelt realistische doelen;
  • heeft een eerlijke prijs-kwaliteitsverhouding;
  • heeft flexibele, opzegbare contracten.

Een online marketing bureau denkt met je mee

Deze klinkt misschien logisch, maar het is van belang dat een online marketing bureau goed met je mee denkt als partner binnen het bedrijf. Wat zijn jullie omzet- of afzetdoelen voor 2024? Heb je al eens gedacht aan adverteren in de krant of langs de weg? Wellicht is deze beurs voor jullie interessant? Een online marketing bureau kijkt verder dan alleen het stukje online marketing, maar denkt mee hoe jouw doelen behaald kunnen worden. Je krijgt en hebt het gevoel dat ze het beste met jou voor hebben. Een online marketing bureau denkt met je mee op lange termijn.

Een online marketing bureau is transparant

Dit vind ik persoonlijk wel één van de belangrijkste punten. Ik heb helaas weleens vernomen dat collega’s in mijn vakgebied wat vaag of niet helemaal eerlijk zijn over de resultaten. Gelukkig heb ik dit maar een paar keer ervaren, want ik werk ook met meerdere online marketing bureaus die wel eerlijk en transparant zijn. 

Het is belangrijk dat een online marketing bureau eens in de zoveel tijd bij je langskomt en duidelijk zegt of de resultaten goed zijn of juist beter kunnen. Een simpel voorbeeld hiervan is een dashboard. Punten waar je op kunt letten om te checken of het bedrijf transparant is:

  • Levert jouw online marketing bureau een dashboard met daarin alle resultaten?
  • Hoe begrijpelijk is deze taal? Staat er veel of weinig vakjargon?
  • Hoe vaak wil je contact met je online marketing bureau? Is dit nu het geval?

Een online marketing bureau heeft ervaring

Misschien een inkoppertje, maar dit is zeker van belang. Wie zijn de mensen achter het online marketing bureau? Hoeveel jaar zitten zij in het vak? Krijgen ze goede recensies? Welke diensten bieden zij aan? Een full-service online marketing bureau heeft op z’n minst ervaring met zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), social media marketing, e-mail marketing en eventueel website ontwikkeling (geen pre). Als ze ook nog ervaring hebben in jouw branche, is dat mooi meegenomen!

Een online marketing bureau is up-to-date

Dit heeft een beetje raakvlakken met transparantie. De wereld van online marketing verandert ongelooflijk snel. Word jij ook up-to-date gehouden met deze veranderingen? Als dit het geval is, duidt het erop dat jouw online marketing bureau zich ontwikkelt en ook transparant en eerlijk is naar jou toe.

Een online marketing bureau stelt realistische doelen

Afhankelijk van de casus, is het natuurlijk jammer als er gouden bergen worden beloofd, maar dit niet waargemaakt kan worden. Realistische doelen die opwegen tegen de kosten van jouw online marketing bureau zijn daarom van belang. Een 10x grotere omzetgroei in het eerste jaar is bijvoorbeeld niet heel realistisch (uitzonderingen daargelaten).

De prijs van een online marketing bureau

Vanzelfsprekend mag een online marketing bureau zijn/haar eigen prijs en offerte opstellen. Kijk voor jezelf of deze prijs realistisch en betaalbaar is. Daarnaast kan je altijd even checken bij meerdere partijen indien nodig om dit tegen elkaar af te wegen.

De contracten die worden opgesteld door een online marketing bureau

Soms gaat het ook op goed vertrouwen, maar meestal wordt er een contract samengesteld. Op zich is dit logisch, maar let wel goed op waar jij je fijn bij voelt qua contract. Is het elke maand opzegbaar? Zit je er drie maanden aan vast? Wellicht zelfs een jaar? Lees het goed door en ga eventueel in onderhandeling als je het niet eens bent met de contractduur of het contract an sich.

Duidelijk, ik weet waar een goed online marketing bureau aan moet voldoen!

Dan is deze blog geslaagd. Let op bovenstaande punten en je achterhaalt welk online marketing bureau goed voor jou is. Wil je meer info? Dan kan je ook altijd contact met ons op nemen: 0621996147 of neem contact met ons op via het contactformulier!

Deel deze content:

Wil je weten hoe je website scoort in Google? Wij zoeken hetgratisvoor je uit!

Vul je naam, email en website in en we nemen binnen 48 uur contact met je op.